diff options
author | Siri Reiter <siri@jones.dk> | 2008-10-12 14:35:03 +0200 |
---|---|---|
committer | Siri Reiter <siri@jones.dk> | 2008-10-12 14:35:03 +0200 |
commit | 885841be03b372bdf369b8ea8a8e56a740bb885b (patch) | |
tree | 25c9f8ee7acf8eb28db94446f327a54b7883dd74 /planning.mdwn | |
parent | 94867a478344feb572b7ae2f4c480fbda4f725e9 (diff) |
make Planning and trivia
Diffstat (limited to 'planning.mdwn')
-rw-r--r-- | planning.mdwn | 66 |
1 files changed, 66 insertions, 0 deletions
diff --git a/planning.mdwn b/planning.mdwn new file mode 100644 index 0000000..eac22f3 --- /dev/null +++ b/planning.mdwn @@ -0,0 +1,66 @@ +#Kommunikations- og markedsføringsstrategi +Alle tryksager, skiltning osv. tilrettelægges i overensstemmelse med +designmanualens retningslinier. Designmanualen udarbejdes af mig og +godkendes af dig. +##Identitetsskabende tiltag +Skiltning +Brevpapir +Visitkort +Adresselabels +Hjemmeside, overordnet +Følgeseddel + +Du gør det godt, og du viser hvem du er, med det du gør: Du er synlig på +gaden, ved dine arrangementer rundt omkring, når du sender breve og emails, når +du møder nye mennesker og giver dem dit visitkort, på din hjemmeside, og når +du sender en pakke ud med en hurtig, håndskreven hilsen ved. Al oplysning, al +reklame er underforstået. Alt knyttes visuelt sammen ved hjælp af logo, farver, skrifter +og skriftbrug. + +##Kommunikationstiltag +Foldere +Minifolder +Løbesedler +Hjemmeside, specielle sider +Nyhedsbrev +Opslag +Annoncer + +Du fortæller hvad du kan tilbyde, og bruger slagord (måske) og illustrationer +som blikfang. Grafisk er alt i denne gruppe sammenhængende med det +identitetsskabende materiale. Her er identiteten altså underforstået. Læg en +brugsplan for hvert af de ovenstående elementer: Hvor mange, hvornår og til +hvem sendes de ud? Det kan være nyttigt at lave en årscyklus for tilbagevendende +udsendelser, dels for overblikkets skyld, dels for påmindelsens. + +##Gaver +Køleskabsmagneter +Postkort +Klistermærker +o.lign. + +Billedsproget på disse ting kan være et andet end der bruges i +kommunikationsmaterialet. Logoet skal atid være med (placeret +forskriftsmæssigt). Er der skrift, skal den enten følge standarden eller være +markant anderledes, fx tegnet, kalligrafisk, fantasifuld. Tekst på bagsider er +med visse undtagelser efter designmanualens typografiske forskrifter. +Læg en overordnet plan for reklamegaven: Hvad er formålet, hvem er den tiltænkt, +hvad giver den modtageren, og hvad fortæller den om dig? + +Tag gerne udgangspunkt i anledningen, fx: +Nytårshilsner +Feriemeldinger +Jubilæer, fødselsdage (egne og modtageres) +Reception (egne og modtageres) + +Find en unik gave, evt. med udgangspunkt i noget, du står for, fx: Gule fresier, +små bøger til at skrive positiv dagbog i, kort med almene bekræftelser/ ønsker, +en bog, du anbefaler, og meget gerne noget, du selv har frembragt, et gavekort +til et foredrag el.lign. + +Det vil derfor være naturligt at udarbejde fx: +Gavekort +Brevkort +Nytårskort + +med logo. |