summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorSiri Reiter <siri@jones.dk>2008-10-12 14:35:03 +0200
committerSiri Reiter <siri@jones.dk>2008-10-12 14:35:03 +0200
commit885841be03b372bdf369b8ea8a8e56a740bb885b (patch)
tree25c9f8ee7acf8eb28db94446f327a54b7883dd74
parent94867a478344feb572b7ae2f4c480fbda4f725e9 (diff)
make Planning and trivia
-rw-r--r--planning.mdwn66
-rw-r--r--trivia.mdwn21
2 files changed, 87 insertions, 0 deletions
diff --git a/planning.mdwn b/planning.mdwn
new file mode 100644
index 0000000..eac22f3
--- /dev/null
+++ b/planning.mdwn
@@ -0,0 +1,66 @@
+#Kommunikations- og markedsføringsstrategi
+Alle tryksager, skiltning osv. tilrettelægges i overensstemmelse med
+designmanualens retningslinier. Designmanualen udarbejdes af mig og
+godkendes af dig.
+##Identitetsskabende tiltag
+Skiltning
+Brevpapir
+Visitkort
+Adresselabels
+Hjemmeside, overordnet
+Følgeseddel
+
+Du gør det godt, og du viser hvem du er, med det du gør: Du er synlig på
+gaden, ved dine arrangementer rundt omkring, når du sender breve og emails, når
+du møder nye mennesker og giver dem dit visitkort, på din hjemmeside, og når
+du sender en pakke ud med en hurtig, håndskreven hilsen ved. Al oplysning, al
+reklame er underforstået. Alt knyttes visuelt sammen ved hjælp af logo, farver, skrifter
+og skriftbrug.
+
+##Kommunikationstiltag
+Foldere
+Minifolder
+Løbesedler
+Hjemmeside, specielle sider
+Nyhedsbrev
+Opslag
+Annoncer
+
+Du fortæller hvad du kan tilbyde, og bruger slagord (måske) og illustrationer
+som blikfang. Grafisk er alt i denne gruppe sammenhængende med det
+identitetsskabende materiale. Her er identiteten altså underforstået. Læg en
+brugsplan for hvert af de ovenstående elementer: Hvor mange, hvornår og til
+hvem sendes de ud? Det kan være nyttigt at lave en årscyklus for tilbagevendende
+udsendelser, dels for overblikkets skyld, dels for påmindelsens.
+
+##Gaver
+Køleskabsmagneter
+Postkort
+Klistermærker
+o.lign.
+
+Billedsproget på disse ting kan være et andet end der bruges i
+kommunikationsmaterialet. Logoet skal atid være med (placeret
+forskriftsmæssigt). Er der skrift, skal den enten følge standarden eller være
+markant anderledes, fx tegnet, kalligrafisk, fantasifuld. Tekst på bagsider er
+med visse undtagelser efter designmanualens typografiske forskrifter.
+Læg en overordnet plan for reklamegaven: Hvad er formålet, hvem er den tiltænkt,
+hvad giver den modtageren, og hvad fortæller den om dig?
+
+Tag gerne udgangspunkt i anledningen, fx:
+Nytårshilsner
+Feriemeldinger
+Jubilæer, fødselsdage (egne og modtageres)
+Reception (egne og modtageres)
+
+Find en unik gave, evt. med udgangspunkt i noget, du står for, fx: Gule fresier,
+små bøger til at skrive positiv dagbog i, kort med almene bekræftelser/ ønsker,
+en bog, du anbefaler, og meget gerne noget, du selv har frembragt, et gavekort
+til et foredrag el.lign.
+
+Det vil derfor være naturligt at udarbejde fx:
+Gavekort
+Brevkort
+Nytårskort
+
+med logo.
diff --git a/trivia.mdwn b/trivia.mdwn
new file mode 100644
index 0000000..b8dac48
--- /dev/null
+++ b/trivia.mdwn
@@ -0,0 +1,21 @@
+Mor til to
+Gift og skilt
+Uddannet på Kunsthåndværkerskolen i Kolding - nu Designskolen Kolding - 1998
+Har passet børn og klargjort biler, gjort rent og lavet mad
+Laver i øvrigt god mad
+Partner privat og professionelt med Dr. Jones alias Jonas Smedegaard
+Har haveambitioner - krydderurter
+Har boet i økologiske fællesskaber, men bor nu til leje
+Fra Hobro
+Spillede saxofon og sang meget som helt ung
+Var madmor på ø-lejr i flere år
+Yogaentusiast
+Har boet i Aalborg, Århus, Frederikssund, Kolding, Odense, Hobro, Vebbestrup,
+Rødovre, på Vesterbro, Nørrebro, i Roskilde, Nørre Bjert, Mogenstrup, Rye
+og Mørkøv
+Undervist i tegning og smykkeværksted
+Strikker og syr gerne
+Kan løbe på rulleskøjter
+Har mistet 4 cykler i tidens løb
+Kan løbe 5 km
+Morgensvømmer og dyrker yoga \ No newline at end of file