#Mit arbejde
Hovedvægten i min arbejdsproces ligger i indføling - at fornemme 'sjælen' i
det udtryk, jeg skal fremkalde. Det gør jeg gennem samtaler med kunden og med
andre, ved at se i bøger og på internettet, aviser og blade for inspiration,
men også ved at forestille mig hvordan og hvem der skal bruge eller se det.
Arbejdsområder
- [[Bøger|portfolio/books]]
- [[Kommunikation og branding|branding]]
- Brochurer
- [[Plakater|portfolio/posters]] og løbesedler
- [[Emballage|portfolio/emballage]]
- Identiteter
- [[Illustration|portfolio/illustration]]
- [[Webdesign|portfolio/websites]]
##Arbejdsdagen
De fleste dage begynder jeg med at skrive et par sider og gå en morgentur. Om
formiddagen arbejder jeg med mine personlige projekter, bla maleri, og resten
af dagen er min tid dedikeret til bestillingsopgaver.
Designmetodik
Min foretrukne arbejdsmetode for bestillingsopgaver følger den 'klassiske'
designproces: Jeg laver research omkring opgaven, afdækker dens emne og
funktion bedst muligt efter forholdene, laver skitser og noter, drøfter idéer,
konsulterer bøger og internettet og snakker måske med trykkeri eller anden
medproducent. Ofte er der nogle retningslinier og måske en designmanual der
skal følges.
Nogen gange kan jeg springe research- og skitsefaserne over og gå direkte
til udviklingsfasen, men det er min erfaring at det ofte betaler sig at være
grundig indledningsvist - selv med kendte samarbejdspartnere og ved opdateringer
af tidligere opgaver. Jeg gør også en del ud af at kommunikere med kunden
undervejs i processen, så vi er enige om de valg der tages. Eventuelt testes
emnet undervejs. Til slut læses korrektur og gøres klar til produktion og
publicering.
Jeg har intet med den videre distribution at gøre med mindre vi taler om web.
[[Samarbejde|cooperation]]
[[Bæredygtighed|sustainability]]
[[Inspiration]]