summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/planning.mdwn
diff options
context:
space:
mode:
authorSiri Reiter <siri@jones.dk>2008-08-12 22:43:01 +0200
committerSiri Reiter <siri@jones.dk>2008-08-12 22:43:01 +0200
commit765f2e9fd1848dc4a7b98b953dd225418411f14a (patch)
tree128c555e1c9f0db55d9e276315bc40a2fa6947ff /planning.mdwn
parent746046c14edcf840a06a1b6482242d65dd204c53 (diff)
Remove planning
Diffstat (limited to 'planning.mdwn')
-rw-r--r--planning.mdwn66
1 files changed, 0 insertions, 66 deletions
diff --git a/planning.mdwn b/planning.mdwn
deleted file mode 100644
index eac22f3..0000000
--- a/planning.mdwn
+++ /dev/null
@@ -1,66 +0,0 @@
-#Kommunikations- og markedsføringsstrategi
-Alle tryksager, skiltning osv. tilrettelægges i overensstemmelse med
-designmanualens retningslinier. Designmanualen udarbejdes af mig og
-godkendes af dig.
-##Identitetsskabende tiltag
-Skiltning
-Brevpapir
-Visitkort
-Adresselabels
-Hjemmeside, overordnet
-Følgeseddel
-
-Du gør det godt, og du viser hvem du er, med det du gør: Du er synlig på
-gaden, ved dine arrangementer rundt omkring, når du sender breve og emails, når
-du møder nye mennesker og giver dem dit visitkort, på din hjemmeside, og når
-du sender en pakke ud med en hurtig, håndskreven hilsen ved. Al oplysning, al
-reklame er underforstået. Alt knyttes visuelt sammen ved hjælp af logo, farver, skrifter
-og skriftbrug.
-
-##Kommunikationstiltag
-Foldere
-Minifolder
-Løbesedler
-Hjemmeside, specielle sider
-Nyhedsbrev
-Opslag
-Annoncer
-
-Du fortæller hvad du kan tilbyde, og bruger slagord (måske) og illustrationer
-som blikfang. Grafisk er alt i denne gruppe sammenhængende med det
-identitetsskabende materiale. Her er identiteten altså underforstået. Læg en
-brugsplan for hvert af de ovenstående elementer: Hvor mange, hvornår og til
-hvem sendes de ud? Det kan være nyttigt at lave en årscyklus for tilbagevendende
-udsendelser, dels for overblikkets skyld, dels for påmindelsens.
-
-##Gaver
-Køleskabsmagneter
-Postkort
-Klistermærker
-o.lign.
-
-Billedsproget på disse ting kan være et andet end der bruges i
-kommunikationsmaterialet. Logoet skal atid være med (placeret
-forskriftsmæssigt). Er der skrift, skal den enten følge standarden eller være
-markant anderledes, fx tegnet, kalligrafisk, fantasifuld. Tekst på bagsider er
-med visse undtagelser efter designmanualens typografiske forskrifter.
-Læg en overordnet plan for reklamegaven: Hvad er formålet, hvem er den tiltænkt,
-hvad giver den modtageren, og hvad fortæller den om dig?
-
-Tag gerne udgangspunkt i anledningen, fx:
-Nytårshilsner
-Feriemeldinger
-Jubilæer, fødselsdage (egne og modtageres)
-Reception (egne og modtageres)
-
-Find en unik gave, evt. med udgangspunkt i noget, du står for, fx: Gule fresier,
-små bøger til at skrive positiv dagbog i, kort med almene bekræftelser/ ønsker,
-en bog, du anbefaler, og meget gerne noget, du selv har frembragt, et gavekort
-til et foredrag el.lign.
-
-Det vil derfor være naturligt at udarbejde fx:
-Gavekort
-Brevkort
-Nytårskort
-
-med logo.