diff options
author | Siri Reiter <siri@jones.dk> | 2008-08-06 13:53:07 +0200 |
---|---|---|
committer | Siri Reiter <siri@jones.dk> | 2008-08-06 13:53:07 +0200 |
commit | 3c9624549551a040eb76f7bba25264f53ab2fc3e (patch) | |
tree | 4fac3858168814e753b7e61f99ef3ef2cf7c3bc1 | |
parent | bdac44e51d52708c7681e897cb9faa219b9b49ab (diff) |
new page 'planning'
-rw-r--r-- | planning.mdwn | 66 |
1 files changed, 66 insertions, 0 deletions
diff --git a/planning.mdwn b/planning.mdwn new file mode 100644 index 0000000..eac22f3 --- /dev/null +++ b/planning.mdwn @@ -0,0 +1,66 @@ +#Kommunikations- og markedsføringsstrategi +Alle tryksager, skiltning osv. tilrettelægges i overensstemmelse med +designmanualens retningslinier. Designmanualen udarbejdes af mig og +godkendes af dig. +##Identitetsskabende tiltag +Skiltning +Brevpapir +Visitkort +Adresselabels +Hjemmeside, overordnet +Følgeseddel + +Du gør det godt, og du viser hvem du er, med det du gør: Du er synlig på +gaden, ved dine arrangementer rundt omkring, når du sender breve og emails, når +du møder nye mennesker og giver dem dit visitkort, på din hjemmeside, og når +du sender en pakke ud med en hurtig, håndskreven hilsen ved. Al oplysning, al +reklame er underforstået. Alt knyttes visuelt sammen ved hjælp af logo, farver, skrifter +og skriftbrug. + +##Kommunikationstiltag +Foldere +Minifolder +Løbesedler +Hjemmeside, specielle sider +Nyhedsbrev +Opslag +Annoncer + +Du fortæller hvad du kan tilbyde, og bruger slagord (måske) og illustrationer +som blikfang. Grafisk er alt i denne gruppe sammenhængende med det +identitetsskabende materiale. Her er identiteten altså underforstået. Læg en +brugsplan for hvert af de ovenstående elementer: Hvor mange, hvornår og til +hvem sendes de ud? Det kan være nyttigt at lave en årscyklus for tilbagevendende +udsendelser, dels for overblikkets skyld, dels for påmindelsens. + +##Gaver +Køleskabsmagneter +Postkort +Klistermærker +o.lign. + +Billedsproget på disse ting kan være et andet end der bruges i +kommunikationsmaterialet. Logoet skal atid være med (placeret +forskriftsmæssigt). Er der skrift, skal den enten følge standarden eller være +markant anderledes, fx tegnet, kalligrafisk, fantasifuld. Tekst på bagsider er +med visse undtagelser efter designmanualens typografiske forskrifter. +Læg en overordnet plan for reklamegaven: Hvad er formålet, hvem er den tiltænkt, +hvad giver den modtageren, og hvad fortæller den om dig? + +Tag gerne udgangspunkt i anledningen, fx: +Nytårshilsner +Feriemeldinger +Jubilæer, fødselsdage (egne og modtageres) +Reception (egne og modtageres) + +Find en unik gave, evt. med udgangspunkt i noget, du står for, fx: Gule fresier, +små bøger til at skrive positiv dagbog i, kort med almene bekræftelser/ ønsker, +en bog, du anbefaler, og meget gerne noget, du selv har frembragt, et gavekort +til et foredrag el.lign. + +Det vil derfor være naturligt at udarbejde fx: +Gavekort +Brevkort +Nytårskort + +med logo. |