#En kommunikations- og markedsføringsstrategi
Alle tryksager, skiltning osv. tilrettelægges i overensstemmelse med
designmanualens retningslinier. Designmanualen udarbejdes af mig og godkendes af
dig.

##Identitetsskabende tiltag 
Skiltning   
Brevpapir   
Visitkort  
Adresselabels   
Hjemmeside, overordnet   
Følgeseddel  

Du gør det godt, og du viser hvem du er, med det du gør: Du er synlig på
gaden, ved dine arrangementer rundt omkring, når du sender breve og emails, når
du møder nye mennesker og giver dem dit visitkort, på din hjemmeside, og når 
du sender en pakke ud med en hurtig, håndskreven hilsen ved. Al reklame er
underforstået. Alt knyttes visuelt sammen ved hjælp af logo, farver, skrifter
og deres brug.

##Kommunikationstiltag
Foldere  
Løbesedler  
Hjemmeside, specielle sider  
Nyhedsbrev  
Opslag  
Annoncer 

Du fortæller hvad du kan tilbyde, og bruger slagord (måske) og illustrationer
som blikfang. Grafisk er alt i denne gruppe sammenhængende med det
identitetsskabende materiale. Her er identiteten altså underforstået. Læg en
brugsplan for hvert af de ovenstående elementer: Hvor mange, hvornår og til
hvem sendes de ud? Det kan være nyttigt at lave en årscyklus for tilbagevendende
udsendelser, dels for overblikkets skyld, dels for påmindelsens.

##Gaver
Køleskabsmagneter  
Postkort  
Klistermærker  
o.lign.

Billedsproget på disse ting kan være et andet end der bruges i
kommunikationsmaterialet. Logoet  skal altid være med (placeret
forskriftsmæssigt).  Er der skrift, skal den enten følge standarden eller være
markant anderledes, fx tegnet, kalligrafisk, fantasifuld. Tekst på bagsider er
med visse undtagelser efter designmanualens typografiske forskrifter.
Læg en overordnet plan for reklamegaven: Hvad er formålet, hvem er den tiltænkt,
hvad giver den modtageren, og hvad fortæller den om dig?

Tag gerne udgangspunkt i anledningen, fx:  
Nytårshilsner  
Feriemeldinger  
Jubilæer, fødselsdage (egne og modtageres)  
Reception (egne og modtageres)  

Find en unik gave, evt. med udgangspunkt i noget, du står for, fx: Gule fresier,
små bøger til at skrive positiv dagbog i, kort med almene bekræftelser/ ønsker,
en bog, du anbefaler, og meget gerne noget, du selv har frembragt, et gavekort
til et foredrag el.lign.

Det vil derfor være naturligt at udarbejde fx:  
Gavekort  
Brevkort  
Nytårskort

med logo